فریدون زندی

اخرین مطالب در مورد فریدون زندی

فریدون زندی

اخرین مطالب در مورد فریدون زندی

فری در گفت و گو با خبرنگار آلمانی

 

 

فری در گفت و گو با خبرگزاری آلمان      

 

هیچ وقت فکر نکردم ایرانی نیستم       

 

فریدون زندی،‌ بازیکن دورگه ایرانی کایرزسلاترن،‌ در جام‌جهانی 2006 آلمان،‌ به عنوان یکی از مهره‌های مطرح تیم ملی ایران خبرساز شده است. وی بدون توجه به مسائل جاری،‌ ورزش را دلیل اصلی انتخاب هویت ایرانی و عضویت در تیم ملی فوتبال ایران مطرح کرده تا بتواند شانس بیشتری برای کسب تجربه در میادین بین المللی داشته باشد.

خبرگزاری آلمان در گزارشی تفصیلی به بررسی شرایط فریدون زندی،‌بازیکن دورگه ایرانی پرداخت.

در این گزارش آمده است: " فریدون زندی" ، بازیکن 27 ساله تیم ملی فوتبال ایران است که پیش از این در تیم زیر 21 سال آلمان بازی می‌کرد، وی در جریان جام‌جهانی به عنوان هافبک تیم ملی ایران پا به سرزمین مادری‌اش گذاشته است در مورد ایران و انتخاب ملیت ایرانی برای پوشیدن پیران تیم ملی این کشور،‌ گفت: هیچ وقت فکر نکردم که ایرانی نیستم. خانواده ما همیشه یک خانواده ایرانی بوده است. من با تمام وجود و از صمیم قلب تصمیم گرفتم یک ایرانی باشم. امروز مطمئن هستم که بهترین تصمیم را اتخاذ کرده‌ام.

"فریدون" که حاصل ازدواج یک مرد ایرانی و یک زن آلمانی است و نخستین بازی‌اش را برای تیم ملی ایران در روز 9 فوریه سال گذشته مقابل بحرین انجام داده،‌ وضعیت خود را در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران، چنین توصیف می‌کند: ابتدا هیجان زده و مملو از شگفتی بودم،‌ زیرا اصلا نمی‌توانستم در مورد اتفاقاتی که در انتظار من بود تصوری داشته باشم ... اما امروز از همراهی تیم ملی ایران خوشحالم و از اینکه می‌توانم در کنار خانواده‌ام باشم، شاد هستم. البته انکار نمی‌کنم که تمام هم تیمی‌هایم را دوست دارم.

"زندی" در کمپ تیم ملی ایران در فریدریش هافن، نقش مشورت دهنده و مترجم را برای هم بازی‌هایش ایفا می‌کند و تاکید دارد که همه بدانند او با کمال میل از انجام این مسئولیت لذت می‌برد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تاثیر شکست ایران و مکزیک بر تیم ملی

 

   فریدون : شکست اول تاثیر بدی در رختکن گذاشت

 

 

دو شکست پی در پی در جام جهانی تاثیر بدی در روحیه بازیکنان تیم ایران برجای گذاشت. فریدون زندی در مورد حضور ایران در جام‌جهانی 2006 آلمان گفت : تیم ما در لحظات حساس،‌ سرنوشت ساز نیست زیرا باهوش نبودیم در حالی که موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتیم از فرصت‌ها استفاده نکردیم و در کمال ناباوری لحظات سرنوشت سازی را از دست دادیم.

وی افزود: بعضی از بهترین بازیکنان تیم ما آماده نبودند و راستش را بخواهید شکست اول مقابل مکزیک شور و اشتیاق را از تیم ما گرفت بعد از این ناکامی فضای بدی در رختکن حاکم بود این شکست تاثیر بدی در روحیه همه بازیکنان داشت.

زندی با اشاره به شرایط متزلزل برانکو تاکید کرد: طی چند روز اخیر به داستان‌ایی که علیه برانکو وجود دارد توجه نکردیم و تحت تاثیر قرار نگرفتیم در ایران همیشه بعد از شکست انتقاد می‌شود.

وی ادامه داد: به همه شایعات بی‌توجهی می‌کنیم و قصد داریم در آخرین مسابقه آخرین و بهترین بازی خود را به نمایش بگذاریم تا خداحافظی باشکوهی با جام داشته باشیم. دوست داریم در گروه سوم شویم اما می‌دانیم آنگولا حریف خطرناکی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هفته آینده انتخاب می‌کنم

زندی : هفته آینده انتخاب می‌کنم      

 

 

فریدون زندی از مشخص شدن تیم جدیدش در هفته آینده خبر داد. او که پس از پایان دیدار مقابل پرتغال با خبرنگاران گفتگو می‌کرد با بیان این مطلب افزود: چند پیشنهاد دارم که هفته آینده تصمیم نهایی خود برای انتخاب یکی از آنها را اعلام خواهم کرد. زندی در مورد تیم ملی کشورمان برابر پرتغال گفت: ما فوتبال خوبی را به نمایش گذاشتیم اما به هر حال پرتغال یکی از بهترین تیم‌های اروپایی است و در این بازی نیز فوتبال قابل قبولی را به نمایش گذاشت. زندی در مورد حضور خود در میدان گفت: خوشحالم که توانستم پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت‌ام بار دیگر برای تیم ملی ایران بازی کنم اما این بستگی به نظر کادر فنی دارد. در بازی آینده نیز این توانایی را دارم که نود دقیقه برابر آنگولا بازی کنم اما باز هم همه چیز بستگی به نظر کادر فنی دارد.